Bytte, retur og angrerett

Angrerett, bytte og retur
Vi håper at du blir fornøyd med varene, men skulle du angre på kjøpet ditt har du 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven.

Angrerett
Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så har du krav på hele kjøpesummen og frakt tilbakebetalt. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, kan det mellom partene gjøres et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt tilbakebetales.

Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du har mottatt varen. Hvis du ikke vil beholde varen, må du gi beskjed innen fristens utløp. Dersom pakken ikke blir hentet vil den bli behandlet som uavhentet (se eget avsnitt for uavhentede pakker).

Angrerettskjemaet får du tilsendt med leveringsbekreftelsen på e-post eller du kan laste det ned.

Last ned angrerettskjema

Etter at du har gitt beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten har du ytterligere 14 dager på deg til å sende varen i retur.


Angreretten gjelder ikke for:
Varer bestilt på mål som for eksempel måltilpasset produkt
Forseglede varer hvor forsegling er brutt etter levering og produkter som ikke er egnet for retur av helsevernmessige eller hygieniske årsaker (eks. dyner, puter, såper, kremer)

Ved spørsmål om angrerett eller retur; ta kontakt med kundeservice på telefon: 57 73 05 10.


Bytte/returnere varer i butikk
Har du handlet i nettbutikken kan du dra til butikk og bytte produktet. For å bytte eller returnere varer må du ta med ordrebekreftelsen eller kvittering som inneholder ordrenummer. Husk at merkelapper ikke må være fjernet fra produktet, samt at emballasje må være intakt.


Bytte/returnere varer ved å sende til nettbutikken
Dersom du ønsker å returnere din ordre via post, vil du få tilbakebetalt kjøpesum og porto du har betalt ved bestilling. Du må selv dekke returporto.

Du må levere varen i originalemballasjen og i samme stand som den var ved mottakelse.

For varer med større vekt og volum enn normal pakke tar vi en ekstra avgift.

Send varene til:

Mølla AS
Postboks 33
6988 Askvoll

Ved heving av kjøp grunnet forsinket levering fra oss, gjelder samme regler som for retur.


Gebyr ved uavhentede pakker
Husk at du må hente pakken din innen 14 dager! Etter det sendes varene i retur.

Om du ikke henter pakken innen oppgitt dato slik at den blir returnert til oss, vil du bli belastet med et gebyr på kr. 250. Dette gjelder også dersom om du har hatt gratis frakt på din bestilling. Du får ikke et ekstra gebyr på varer som er hentet og returnert med angrerettskjema.



Trenger du mer informasjon om bytte og retur, kontakt oss.

Reklamasjon
Dersom det oppdages en feil eller mangel på en vare må du innen rimelig tid etter at dette oppdages, gi oss melding om at du ønsker å påberope en mangel (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Du kan melde fra om feil og mangler ved produktene i butikken eller til oss på tlf 57 73 05 10.

Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil og mangler.

Ved eventuelle tvistesaker følger vi forbrukertvistutvalgets eventuelle avgjørelser.

Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med oss, betaler vi ikke disse utgiftene.

Vi betaler returporto på alle reklamasjonssaker dersom kvittering kan fremlegges.

Returadressen er:

Mølla AS
Postboks 33
6988 Askvoll


Garanti
Våre garantier gjelder i Norge og innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.